czwartek, 24 stycznia 2013

Akcja pomocy zwierzętom



Organizowana w naszej szkole akcja pomocy zwierzętom w okresie zimowym dobiega końca.  Zbieramy dla nich karmę, budy, koce oraz pieniądze na ich opiekę zdrowotną i sterylizację. Każdy ma inne zdanie i poglądy na ten temat, przeprowadziłam więc wywiad z uczennicą klasy III TH Angeliką Sobolewską.


Miśka: Jak zapatrujesz się na pomoc i problematykę związaną ze zwierzętami?
Angelika Sobolewska: Moim zdaniem takie działania są bardzo potrzebne i pozytywne, gdyż zwierzęta to również stworzenia, które posiadają uczucia. Potrzebne jest im wsparcie, które tylko my możemy im zapewnić, szczególnie w czasie zimy.

Miśka: Czy osobiście robisz coś by zapobiegać głodowaniu i krzywdzeniu zwierząt?
Angelika Sobolewska: Wspieram fundacje działające w podobny sposób co TOZ, co jakiś czas kupuję karmę i oddaje stare koce do schronisk. Po spotkaniu, które odbyło się w naszej szkole, postanowiłam dołączyć do ich stowarzyszenia.

Miśka: Czy uważasz, że akcja organizowana w naszej szkole poruszy umysły i serca młodych ludzi w kierunku pomocy tym niewinnym istotom?
Angelika Sobolewska: U większości osób podejście było obojętne, lecz niektórzy bardzo zaangażowali się w tę akcję. Widać było poruszenie i zainteresowanie tematem. Kilka osób zastanawia się nad dołączeniem do stowarzyszenia, co bardzo popieram.

Miśka: Twoim zdaniem tworzenie różnego rodzaju towarzystw mających na celu pomoc zwierzętom jest zjawiskiem pozytywnym czy negatywnym, dlaczego?
Angelika Sobolewska: To zjawisko bardzo pozytywne, ponieważ pomoc zwierzętom jest potrzebna cały czas, a im więcej osób się w to angażuje, tym zwierzęta mniej cierpią. Nawet najmniejszy gest ma wielkie znaczenie dla tych biednych zwierzaków.

Miśka: Jak na Ciebie wpłynęło spotkanie z TOZ, przedstawione tam materiały i filmy?
Angelika Sobolewska: Byłam świadoma krzywd wyrządzonych zwierzętom, ale nie myślałam, że to tak potężne zjawisko. Spotkanie dało mi dużo do myślenia, zakręciła mi się łezka w oku… Te zwierzęta nie zasługują na takie traktowanie - stanowczo! Postanowiłam temu przeciwdziałać.

Miśka